keskiviikko 11. lokakuuta 2017

Päiväkirjamerkintöjä 25mannasta

Matkamme alkoi perjantaina iltapäivällä Imatran matkakeskuksesta. Mennessä kävimme Lappeenrannasta ja Helsingistä noutamassa lisää suunnistajia mukaan. Rahtilaivaa kohtaan oli matkalla syntynyt melko paljon ennakkoluuloja, ja sen nähtyä hirveitä odotuksia kauppoja ja hyttejä kohtaan ei ollut. Bussista laivaan astumisen jälkeen suuntasimme kohti laivan buffettia. Mahat täyteen saatuamme menimme käymään laivan kaupat, taino kaupan… läpi. Kauppa ei kovin suurilla alennuksilla yllättänyt mutta jotain mukavaa sieltä mukaan tarttui. Pelikoneita ei päästy vielä menomatkalla ruokkimaan, niiden ollessa suljettuna.

Kellojen siirtämisen jälkeen kävimme syömässä aamupalan, ja matkamme jatkui bussissa. Kisapaikan pysäköintiin saavuttuamme lähdimme tallaamaan kohti kisakeskusta. Kahden kilometrin kävelyn jälkeen ei enää paljoa naurattanut, ja Miikan oli lisättävä vauhtia keretäkseen lähtöön. Numerolapun saatuaan Miika lähti lähtöön mutta aikaa ei jäänyt joukkueen numeron opettelemiseen. Lähdön jälkeen lähdimme etsimään telttapaikkaamme. Kun innokkaimmat olivat kasanneet teltan, alkoi teltan sisustaminen oljilla. Viestimme ei alkanut hyvin liikkeelle, kun Miika antoi Roosalle väärän kartan. Saimme kuitenkin juosta viestin loppuun, ja sijoituksemme olisi ollut 116. sijan paikkeilla. Sateisena kisapäivänä järjestäjien burgerit menivät hyvin kaupaksi, ja vege-ruokakin sai ainakin osalta kehuja. Kun teltta saatiin kasaan, ruvettiin suunnittelemaan reittiä bussille. Matka metsän polkuja pitkin sujui nopeasti ja kohti laivaa päästiin lähtemään viiden aikoihin.

Paluumatka alkoi kisapaikalta viiden aikoihin ja kova sade iski päälle juuri bussin liikkeelle lähdettyä. Reittianalyysit suoritettiin heti karttojen jaon jälkeen ja Roosa näki oman karttansa ensimmäistä kertaa. Analyysien jälkeen jokainen jatkoi matkaa omalla tavallaan. Bussi pysähtyi matkalla Sibylla:lle jossa kulutimme aikaa satamaan ja laivaan pääsyä odottaen. Satamaan päästyä aikaa oli vielä jäljellä joten matkamme nuorimmat järjestivät tietokilpailun. Visan voittivat Aapo ja Lauri. Laiva oli parempi kuin menomatkalla mutta ei vielä lähelläkään Siljan tai Viikingin tasoa. Kotimatka jatkui aamulla 7.15. Koko bussi nukkui Lohjan ABC:lle asti. Siellä pysähdyksen tehtyä matkamme jatkui kohti kotia. Teimme vielä pysähdyksen Pukaro Paronissa, jossa olisi mahdollisuus syödä jotain. Lappeenrannassa osa porukasta jäi pois, ja Imatran matkahuoltokeskuksessa matkamme pääsi päätökseen.